Alert 'n' Brave

En rätt schnauzrig blogg

Fröken Sabers liv med schnauzer!

Temperaturen slår över 30 grader och i förrgår var det 37 grader på verandan. Jag och hundarna tar det lugn och rör oss inte i onödan. Jag trodde att jag gått ut i tid härom dagen men trots att vi gick ut vid 7-tiden på morgonen så blev det för varmt för Baggis. Nu håller vi oss i skuggan...

Nytt trick

23/06/2026

Vi jobbar vidare hemma i trädgården. Jag såg en hund som gjorde en volt i fotgående och tänkte wow vad häftigt. Igår började vi öva tricket, med godis såklart. Tapper och Baggis var superpåhugget. Ikväll när det blivit svalare ska vi repetera. Vi har också tränat apport, även om de bara tycker att vi leker kasta och hämta bollen....

Idag gjorde jag iaf två guldserier, och ett gäng dåliga. Snittade på 43 men jag tar med mig mina två 47or hem. Som vanligt är det kontrollen över blodsockret som jag måsta fixa. Nu är jobbsäsongen över och husen är redo inför sommarsäsongen. Nu ska jag träna skytte, och måla färdigt huset.

Återhämtning har varit viktigt för mig den senaste tiden. Vårterminens rally med nationella prov och betyg har satt sina spår och nu ska det bli toppen att få vila och ladda inför höstterminen. Nu ska jag återhämta mig och det bästa som finns är ju att få hänga med mina hundar.